sobota, 4 stycznia 2014

Kolejne testy.

Na forum Polskiego Kursu Blendera przeczytałam wskazówkę dotyczącą renderowania na CPU i GPU. Dotyczyła ona wielkości kafelek (tiles) w ustawieniach renderowania. Dowiedziałam się, że przy renderowaniu na GPU bardziej korzystne jest ustawianie większych kafelków. Jak tylko to przeczytałam, zabrałam się do pracy. Do testowania wykorzystuję moją rodzącą się grafikę ze szklanymi kulkami. Wyniki przedstawia poniższa grafika:
Jak widać, była to cenna wiedza, bo render na GPU wykonał się zdecydowanie szybciej. Przypominam, że do tych testów korzystam z blendera w wersji 2.66 ponieważ to ostatnia wersja współpracująca z kartą graficzną jaką posiadam w komputerze. Pytanie jakie rodzi się po tych testach: dlaczego cień renderowany w GPU jest inny niż ten renderowany na CPU?

2 komentarze:

  1. ciekawe. przy CPU nie ma kaustyki (efekt generowany raytracingiem). to blender internal czy Cycles?

    OdpowiedzUsuń
  2. To Cycles. Wszystko renderowane z zaznaczoną opcją "no caustic"

    OdpowiedzUsuń